تمام اصولی که در این بخش گفته می شود مربوط به کارهایی است که یک خانم می تواند انجام دهد. بله وقتی این اصول گفته می شود این سوال پیش می آید که " پس چرا همش من انجام دهم؟ چرا طرف مقابل کاری انجام ندهد. بله این حرف درست است ولی در این وبلاگ اولا صحبت ما این است که ما چه کاری می توانیم انجام دهیم. ما روی رفتار خود می توانیم کنترل داشته باشیم نه روی اعمال طرف مقابل .
با غر زدن، وظایف همسر را به او گوشزد کردن، خطاهایش را به رویش آوردن، و او را با مردهای دیگر مقایسه کردن نه تنها کمکی نمی کند بلکه او را دل شکسته و دلسرد می کند و به قول معروف انگار داریم شاخه ای که هر دو روی آن نشسته ایم را از ته می بریم. مظمین باشین اگر 1- این اصول را رعایت کنید و 2 -به شوهرتان هم زمان بدهید بتواند خودش را جمع کند، فکرش را جمع کند، برنامه ریزی کند تغییر و خوشبختی زیادی را در زندگی مشترک خود احساس خواهید کرد. اون هم وقتی ببینه شما بهش محبت میکنین، توجه میکنین، مطیعش هستین، وقتتون رو کامل روی زندگی مشترک خودتون گذاشتین و نه روی خواسته های شخصی صد درصد تلاش بیشتری برای زندگی خودش خواهد کرد.


اصل اول: اولویت قرار دادن تشکیل خانواده به بقیه امور


پس از خوانده شدن خطبه عقد و متاهل شدن وبه قول معروف قاطی مرغ ها شدن! مهمترین اصلی که مطرح می شود این است که زندگی مشترک شوخی نیست. مهمترین شغل ماست که هر روز و هر ساعت باید به آن فکر کرد و برای آن زحمت کشید. ازدواج و زندگی مشترک مهمترین راهی است که خدا برای تکامل انسان ها قرار داده است.


خانواده مهمترین، بالاترین، و با ارزش ترین چیزی است که داریم و در واقع تمام دنیای ماست. بدون داشتن خانواده حتی با داشتن پول زیاد، بهترین موقعیت شغلی، و زیباترین فرد بودن ما از درون احساس پوچی می کنیم.


دو سال پیش یکی از بستگانمان که خارج از کشور زندگی می کند ازدواج کرده بود همسرش خارجی است. خواستم به او تبریک ازدواج بگویم. در اینترنت دنبال یک متن قشنگ انگلیسی برای تبریک ازدواج می گشتم تا برای آنها بفرستم. به متنی رسیدم که ترجمه آن این است: "امیدوارم همه عمر همین احساسی که امروز دارید را داشته باشید". این جمله روی من خیلی تاثیر گذار بود و اینکه هر وقت در زندگی مشترک به مشکلی برخورد کردیم به روز عقد فکر کنیم و اینکه چقدر آن روز خوشحال بودیم پس باید قدرش را بدانیم و اینکه در این راه زحمت بکشیم و موفق باشیم.


بنابراین از روزی که همسر خود را انتخاب کردی و عقدت بسته شد کاملا این رابطه را به عنوان مهمترین اصل زندگی خود و اولویت زندگی قرار بده. دقیقا از همون روز اول تصمیم بگیر که اولویت اولت زندگی مشترکت باشد و هیچ چیز نباید از آن مهمتر باشد و همه چیز باید در راه آن فدا شود.


بنا برآیه 21 سوره روم هدف از ازدواج آرامش گرفتن دو طرف عنوان شده است و زوج هایی که با هم رابطه خوبی دارند طول عمر بیشتری دارند. ما یک طرف ازدواج هستیم و می توانیم رفتار خود را تغییر دهیم. اولا که در خلقت خدا مرد ها غیر قابل انعطاف تر و تغییر ناپذیر تر از زنان هستند و ثانیا ما رفتار خودمان را می توانیم تغییر دهیم و صد در صد مرد هم که ببیند همسرش همراه اوست، به او و خانواده اش محبت می کند، زن زندگی است و برای زندگی مشترکش زحمت می کشد او هم دلگرم تر شده و برای زندگی خود بیشتر تلاش خواهد کرد.


وقتی ما به این تفکر برسیم که خانواده اولویت اول زندگی ماست و هر روز باید برای تقویت پایه های زندگی مشترک زحمت کشید دقیقا زمانی است نصف راه را رفته ایم و می توانیم در جهت موفقیت برای زندگی مشترک پیش رویم.