درآمد نداشتن

 

الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ

مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتریهایی که خداوند (از نظر نظام اجتماع) برای بعضی دیگر قرار داده است و بخاطر انفاقهائی که از اموالشان در مورد زنان می کنند (سوره نسا آیه 34)


بنا بر آیه بالا قوام بودن مردان بر زنان بر اساس تامین کنندگی آنها عنوان شده است. بنابراین اگر کاری کنیم که این تامین کنندگی زیر سوال برود یعنی  بصورت مستقل درآمد مالی داشته باشیم این در نگاه مردان یکی از بدترین ویژگی های همسر محسوب می شود. یعنی اگر زنی هر قدر هم به شوهر خود محبت و خوش اخلاقی کند و سفره هفت رنگ پهن کند ولی درآمد مالی داشته باشد حس نیازمند بودن به مرد را در شوهرش بوجود نمی آورد و این حس را به مرد می دهد که دوست دارد استقلال  داشته باشد.


حتی این موضوع در کودکان هم دیده می شود. پسر پنج ساله من همیشه دوست دارد به خواهر کوچکترش احساس تامین کننده بودن داشته باشد. به سوپر مارکت که می رویم برای خواهرش خرید می کند و این موضوع به او حس بزرگی می دهد.

مسلما کسب درآمد وقت زیادی از ما را در طول روز می گیرد که به جای آن می توان این وقت را صرف کارهای آسان تر و لذت بخش تری مانند بازی کردن و رسیدگی به فرزندان، معاشرت بیشتر با اعضای درجه یک خانواده، محبت کردن به اطرافیان کرد.

این اصل شیرین ترین و آسان ترین اصل بوده ویکی از مهمترین کارهایی است که به کمک آن می توانید به همسر خود حس اقتدار بدهید.

اگر می بینید همسرتان سر کار نمی رود یا در ابتدای زندگی هستید و او هنوز راه خودش را پیدا نکرده است کار مستقل انجام ندهید بلکه به او امید دهید تا راه خودش را پیدا کند. دعوا کردن، سرکوفت زدن و مقایسه با دیگران فقط زندگی شما را خراب کرده و شما را از چشم او می اندازد. شما باید نقش حمایت کننده از پشت را داشته باشید دقیقا مانند نقشی که یک راننده و کمک راننده دارند. اگر می خواهید همسرتان بتواند خانواده را مدیریت کرده و زندگی رو به پیشرفتی داشته باشید نباید رییس باشید بلکه باید نقش کمک کننده و امید دهنده در پشت را ایفا کنید.


اکر در حال حاضر سر کار می روی. احساس می کنی از کارهای خانه مانده ای، احساس خستگی و کم خوابی می کنی، اگر فرزند داری و احساس می کنی که فرزندت به دلیل اینکه ساعاتی از روز در کنار او نیستی به تو بهانه گیری می کند همین امروز استعفا بنویس. همین هفته کار را ول کن. لطافت تو بیش از این حرف ها اهمیت دارد. لطافتت را خرج این شرکت ها نکن. تمام تاثیر این خستگی ها و کم خوابی ها در میان سالی خود را نشان خواهد داد. تمام این پول اضافه هم خرج چیزهای بی خود خواهد شد.روزی خواهی فهمید که دیگر خیلی دیر شده و شکسته شدی.... نگذار دیر شود. از امروز تصمیم بگیر که زمان بیشتری را صرف خانه و خانواده کنی.