fadakari


بیش از 90  درصد طلاق هایی که در بین جوانان صورت می گیرد زنان متقاضی آن هستند (حتی در طلاق توافقی زنان مردان را راضی به طلاق می کنند).

یک دختر جوان حرف مادرش را بیش از حرف هر کسی را می پذیرد. متاسفانه دیده شده بسیاری از زنانی که در دادگاه خانواده رفت و آمد می کنند مادرشان آنها را همراهی کرده و با اعتماد به نفس کامل می گوید این مرد دخترم را اذیت می کند می خواهم طلاق بگیرد تا راحت شود، بتواند زندگی کند و ... مهر طلاق که در شناسنامه بخورد احساس شکست و ناتوانی و عدم هویت تمام وجود انسان را فرا می گیرد. آیا حاضرید دخترتان این شکست و بی آبرویی را تجربه کند ولی با شرایط سختی که در حال حاضر در زندگی دارد مدارا نکند. برای رشد کردن باید زحمت کشید و نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

یادم هست یک بار حاج آقا عباسی ولدی که در برنامه گلبرگ صحبت می کردند می گفتند "اگر به  پدرها و مادرها بگویند فرزند شما سه ماه بیشتر زنده نیست هر کاری برای زنده ماندن فرزند خود می کنند ولی در مورد طلاق خیلی ساده برخورد می کنند یعنی برای زنده ماندن فرزند خود هر کاری می کنند ولی برای زندگی فرزند خود هیچ "

باید توجه داشت که "ازدواج خوب ساختنی است و قرار نیست از روز اول رخ دهد" و مسلما در این راه زنان فداکاری وگذشت زیادی در خانه می کنند و مردان بیرون از خانه. چنانچه در گذشته که سازگاری بیشتر بوده خانواده هایی را میبینیم که زن و مرد روزی که ازدواج کردند از صفر شروع کرده اند و دو نفر با هم تلاش کرده اند بعد از گذشتن 30-40 سال صاحب چندین فرزند و نوه و ... هستند و از آنها لذت می برند و احترام اجتماعی بالایی دارند. اگر آنها هم با هر سختی که در زندگیشان پیش می آمد راه قهر و جدایی را می گرفتند الان چیزهایی که دارند را نداشتند.

**اقدام فوری که دختر را از طلاق منصرف می کند:

اگر دختری دارید که بسیار عصبانی است و قصد طلاق دارد – حتی اگر به نظر شما شرایط خیلی سختی دارد – او را حمایت نکنید. دوستی داشتم اهل اردبیل که با مردی از کرمانشاه ازدواج کرده بود. چند سال پیش در شرایط خیلی بد و ناسازگاری با همسر قرار گرفته و قصد طلاق داشت. مادرش در صحبتی جدیانه به او گفت که ”اگر می خواهی طلاق بگیری بگیر ولی دیگرهیچ وقت اسم من را نبر و سمت ما نیا" همین شد که او از طلاق منصرف شد. الان مشکلش برطرف شده و به خوبی به زندگی اش ادامه می دهد.